نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

همه برف‌های المپیک زمستانی مصنوعی است!

  • کد خبر: ۹۹۶۰۵
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
همه برف‌های المپیک زمستانی مصنوعی است!
ورزشکارانی که در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شرکت می‌کنند، روی برف کاملا مصنوعی مسابقه خواهند داد؛ اما چین، میزبان بازی ها، چگونه چنین حجمی از برف غیرطبیعی را آماده کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ ورزشکارانی که در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شرکت می‌کنند، روی برف کاملا مصنوعی مسابقه خواهند داد؛ اما چین، میزبان بازی ها، چگونه چنین حجمی از برف غیرطبیعی را آماده کرد؟
چین برای میزبانی از المپیک زمستانی ۲۰۲۲ کوه‌ها را جابه جا نکرد؛ بلکه آب را در بستر خشک یک رودخانه به جریان انداخت، آب را از مخزن مهمی که تأمین کننده نیاز پکن است، منحرف کرد و محل سکونت صد‌ها کشاورز و خانواده هایشان را تغییر داد. چین تمام این کار‌ها را برای تغذیه یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های برف سازی در تاریخ بازی‌های المپیک انجام داد.

این اتفاقات پس از آن به وقوع پیوست که کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت؛ بازی‌های زمستانی را به مکانی ببرد که تقریبا به طور کامل فاقد یکی از عناصر اصلی ورزش‌های زمستانی است؛ برف. مهم‌تر از آن، پکن و کوه‌های مجاورش آب چندانی برای ساخت نوع مصنوعی این عنصر نیز نداشتند.

برف ماشینی حتی در مکان‌های برف گیرتر نظیر نروژ، سوئیس و کلرادو برای دهه‌ها نقشی مهم در ورزش‌های زمستانی ایفا کرده است. مسابقات برای نخستین بار تقریبا به طور کامل روی برف مصنوعی درحال برگزاری است؛ اتفاقی که به عملیات برف سازی و مدیریت آب در مقیاس کلان نیاز دارد و هم زمان با گرمایش زمین، واقعیت ورزش‌های برفی را در سرتاسر سیاره پیش بینی می‌کند.

در کوه‌های محل برگزاری مسابقات اسکی آلپاین که هیچ گونه اسکی تفریحی ندارند، اکنون می‌توان از کیلومتر‌ها دورتر نوار‌های باریک سفیدی را دید که از میان کوه‌های قهوه‌ای عبور کرده اند. مقام‌های پکن تأکید می‌کنند که تولید برف برای المپیک به منابع آب محلی که در تقلا برای عقب نماندن از نیاز‌های شهر هستند، فشار نخواهد آورد، بااین حال سرمایه گذاری‌های عظیم چین در برف سازی، بخشی از اقدامات بزرگ‌تر برای تبدیل کوه‌های خشک مجاور پکن به مرکز دائمی اسکی و اسنوبرد هستند؛ پروژه‌ای که هم زمان با دگرگونی در الگو‌های بارندگی و خشک سالی در اثر تغییر اقلیم، می‌تواند با چالش روبه رو شود.

در سرتاسر جهان، راز نامطلوب مسابقات اسکی و اسنوبردسواری برای محیط زیست این است که با کاهش اطمینان پذیری برف طبیعی، آن‌ها تقریباً همیشه در نوع مصنوعی برگزار می‌شوند. با تداوم گرمایش زمین، برف ماشینی نقشی بیش از پیش بزرگ‌تر در تضمین زمین بازی پایدار و پربازده برای ورزش‌های زمستانی ایفا می‌کند. مایکل مایر، مدیر آسیایی تکنوآلپین، شرکت ایتالیایی مسئول برف سازی برای بازی‌های پکن و ۶ المپیک زمستانی پیشین به نیویورک تایمز گفت: «اکنون بدون برف انسان ساخت نمی‌توانید ورزش‌های زمستانی داشته باشید.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->